tisdag 19 april 2016

Löpvila igen...

Så var det dags igen - löpvila. Har hoppats på att hälseneknaset ska gå över bara genom att hålla nere på löpningen, men insåg igår efter morgonjoggen till jobbet att det bara blir värre och värre. Fortfarande inte sååå illa, det är mest samma dag som jag sprungit som det gör ont, annars bara lite stelt. Men som igår- sprang 12k till jobbet, sen sitter man mest ner hela dagen när man jobbar med patienterna. Småsprang för att hinna med bussen på vägen hem, och då jävlar gör det riktigt ont de där första stegen. Det går inte att trappa upp träning när det är så, så istället för att mesa på med varannandagslöpning tar jag en total löpvila, rehab och alternativträningsperiod istället. Trist, det gick ju som lite bra nu.


Tänker att jag ska köra en jäkla massa alternativträning istället så konditionen får sitt. Men problemet är att jag vill helst köra så löp-lik träning som möjligt, typ vattenlöpning och Crosstrainer, men det funkar ju inte riktigt med mitt transportträningsupplägg. Och att först jobba hela dagen och sen sticka iväg och träna efter jobbet, det funkar kanske max 1-2 dagar i veckan och även det känns för mycket. Får bli tidig morgonträning de dagar gymmet öppnar tidigt på jobbet, och lite friskvårdstid på lunchen. Cykel är grymt, men jag vet inte om det är så himla gynnsamt för löpningen egentligen.


Aja, det får bli så gott det blir, det är väl nu jag får testa mina egna ståndpunkter och låta annat gå före träningen. Så bra man kan efter de förutsättningar man väljer att ge sig. Jag skriver "väljer att ge sig", för jag skulle lätt kunna låta träningen bestämma resten av livspusslet och vara mer kompromisslös, men riktigt så viktigt vill jag inte låta den bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar