torsdag 2 juni 2016

Sjukstuga

Får bli ett kort inlägg ikväll, om jag som vanligt vaknar runt 3-tiden och hostar bort resten av natten så är sömn-minutrarna dyra. Inte helt otippat blev förkylningen inte bättre av helgens uttömning av energi, har en riktig jäkla dryg torrhosta och rösten är inte i form för någon skönsång om man säger så. Inte för att den är det i vanliga fall heller. Var hos min farmor och hälsade på idag och hon berättade att hennes idrottslärare sagt åt henne att inte sjunga för att hon bytte tonart i varje mening. Så fick man veta var den egenskapen kommer från... 

Som sagt, sjukt var det här, ska inte träna nu innan jag är frisk. Förutom att gräva rabatter och måla verandor. Och bolla runt två snorungar. Men träning finns i tankarna, i form av; cykla eller springa? Köpa löpband eller trainer? Om man nu måste välja? Just nu ger dig självt, så länge kroppen inte vill springa cyklar jag en massa helt enkelt. Om jag blir frisk. Sov gott

Hårdingarna. Det var inte varmt..

3 kommentarer:

  1. Hej Maria! Vad roligt att läsa om din träningsresa, det var väl några år sedan vi syntes i skidspåret:) Men har sett vad fina resultat du jobbat hem i myllan:) Kul att ni flyttat norröver, vi gjorde ju samma resa fast till Övik förra året, har ju ongar i samma spann... Var ju så roligt att vi nästan gjorde NZ samtidigt, med lika olika fokus, men ändå... Har det ordnat sig med jobb för er, har för mig att mannen din jobbade på ÅF, ni känner väl båda Ylva Sundlöf kanske? Jag jobbade ju också där med henne tidigare...Lycka till med allt!

    Jenny (från THF)

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny, kul att höra av dig! Visste inte att ni flyttat till Ö-vik. Härligt att komma hem till Norrland igen :-) Idrottar du något nu? Kanske går något trevligt cykel eller skidlopp i Ö-vik vi inte borde missa?

    Tomas fortsätter på ÅF men på Sundsvallskontoret och själv ska jag omutbilda mig och bli student igen. Jo vi känner Ylva lite, hon kör ju också en hel del sportande :-)

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Halloj, vad spännande med ny väg, passar kanske rätt bra att plugga när man har småttingarna, om man har råd och ork vill säga:) Låter som det är något helt annat, eller fortsätter du på rehab-spåret? Jo det går ju lite extremlopp här i bergsskogarna, men kanske inte cykel?...jag har väl försökt simma lite regelbundet (1ggr månad=regelbundet?;), man annars var det ett tag sedan det loppades, lite skidlopp ska det väl bli till vintern iaf:)...men man kanske kommer igång igen...Men ska ni köra något här uppöver är ni så välkomna förbi oss såklart:)

    SvaraRadera