tisdag 16 augusti 2016

Hejdå Sollerön

Så var vår Dalatripp till ända, lämnar ett regntungt Mora och rullar norrut igen. Sköna dagar, förutom helgens cykellopp hann vi med ett besök till vänner, en cykeltur på Gesunda och en sväng in på akuten. Inget allvarligt men Frida har vart småfebrig och klagat på magont i en vecka nu, och då hon bara ville ligge och vila/sova kände vi att vi måste kolla upp det. Tre och en halv timme på akuten, ett stick i fingret, ett Aristocatsplåstet och en plastflodhäst, en massa väntan med djuplodande diskussioner med lillfröken om vad doktorer gör och vad som händer på sjukhus och sen hem igen med diagnosen "förkylning i magen". Antar att det heter något annat på fackspråk, men det var lätt för Frida att förstå att magen var förkyld. Kan tyckas drygt att sitta på sjukan med en treåring  så länge, men eftersom vi kunde lämna Sam hemma med farmor och farfar blev det som tre timmar kvalitétstid 
med Frida i ett väntrum fullt med böcker och leksaker, sämre kan man ha det! 

Inte helt pigg men fortfarande med fullständig kontroll över matens placering på tallriken!

Den obligatoriska utsikt-från-Gesunda-bilden

Gesunda levererade som vanligt. Tre gånger långsam klättring uppför, tre gånger galet rolig downhillkörning utför. Asbra träning för mig som inte kan svänga som folk, skulle behöva träna mer sånt. Bra för skallen också, jag blir alltid som lite mentalt "stukad" efter tuffa race när jag legat på min förmågas gränser både fysiskt och psykiskt. Man kan tycka att det borde härda, men jag blir istället ofta lite fegare efter en sådan uttömning. Så att i min egen takt få flyta ner utför med ett härligt flow var nog precis vad jag behövde. 

Nu har vi några sista veckor kvar av vår hemmatillvaro innan det drar igång igen med dagis, studier och jobb. Tre veckor som avslutas med Ragunda100miles, så ingen vila ännu! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar