tisdag 20 september 2016

Billiga barn och transportcykling med kvalité

Här hemma fortsätter plugg-barn-cykellivet för full, just nu känns det som fördelningen är 80% barn, 75% plugg och 60% cykel. Det blir aningens mer än 100% och det är precis så det känns. Vilket gör mig till en allt annat än exemplariskt pedagogisk mamma. Jag har motsatsen till en ängels tålamod. Jag är inte lyhörd, överseende och kärleksfull. Och det rimmar inte speciellt väl med dagiströtta hungriga barn. När Frida absolut måste klistra fast pappersblomman på teckningen innan maten och Sam samtidigt inte kan tänka sig att göra ett endaste dugg innan maten och deklarerar också detta med all tydlighet, då brinner det i skallen på mig. Då är jag inte stolt över mitt moderliga ordval. 

Varje dag är inte en dans på rosor


Inte så oskyldiga som dom ser ut..

Men bra cykling blev det i allafall idag, efter att ha lämnat barn och parkerat cykelvagnen på dagis i morse rullade jag vidare mot Skallböle vattenkraftverk där dagen skulle tillbringas för en ökad kunskap om mitt framtida yrkesområde. Knappa 4 mil dit och lika långt hem satt fint i benen som redan var tyngda med träningsverk efter ett återfall i löpningens tecken 

Dagens transportmedel 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar