torsdag 27 oktober 2016

Förkyld...

Vaknade natten till onsdag och kände att nått lurt var på gång i halsen. Mycket riktigt, en förkylning som nu blommat upp och ber mig vila. Så jag vilar. Lite sopigt, har ju pluggledigt i veckan så det hade passat ypperligt med massa mängdträning, men det får bli massa hemmafix och barnahäng istället. 

På tal om barnhäng, igår natt sov Frida över hos mormor och morfar. Morfar hämtade henne på dagis och lämnade henne där igen i morse. Dom hade haft supermysigt alla tre, och jag fick ju hänga lite solo med Sam! Vi försöker dela upp dem ibland och få lite tid med dem enskilt, men oftast blir det att något hittar på nått med Frida medan Sam sover sin middagslur, typ. Och jag märker att jag liksom håller på att missa delar av Sams utveckling, när jag så sällan tar mig tid att vara med bara honom så fokuserat. Han är ju störtskön, har en massa pajasgrejer för sig och har blivit otroligt kommunikativ även om han inte direkt använder ord... igår byggde vi en rutschkana av soffkuddarna och roade oss med i nästan en timme, alltså hans skratt kan man betala dyrt för ❤️ så med Sam-tid ska det bli! 

Skön kille!

I morrn får dom vara hemma från dagis, jag kan ändå inte träna och har inte så himla mycket jag verkligen måste fixa med heller. 

Hoppas på snabb kurering, kändes som jag hade en bra mängdträningsperiod på gång men då går det ju inte att bli sjuk hela tiden. Kan ha med sömnen att göra, att jag ska vara så jäkla kass på det... hur gör man för att lära sig sova? Försöker inte tänka så mycket på det, inte göra någon grej av det, då lär det bara bli värre. Men det är bra drygt att vakna där runt 1-2 varje natt och ligga vaken alldeles för länge, ibland ända till morgonen. Och dessutom bli väckt igen av småtrollen OM man nu lyckats med bedriften att somna om. Det är därför jag går och lägger mig runt kl 21 varje kväll... så godnatt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar