lördag 1 oktober 2016

Höstrusk i solsken

En vecka off och en vacker höstdag var vad som behövdes för att känna mig redo att ta mig an höstträningen. 

Vinkade av familjen i morse, dom skulle till mormor och morfar och spendera dagen med kusinhäng medan jag fick några timmar med matteboken. Vid 15-tiden var jag hyfsat nöjd med pluggandet och hoppade upp på cykeln för att ansluta till familjen, 25km underbar cykling i höstsolen. Nu när jag knappt cyklat på en vecka känner hag hur himla skönt det är! Inte bara för träningens skull, det är så mycket mer än så. Det monotona trampandet på asfaltsvägen blir som meditation då tankarna flödar fritt, för att sen vika av på grusvägarna runt Östtjärn och känna på lite hederlig mjölksyra i benen. Efter backarna uppför väntade riktigt kul utförskörning på torra stigar, cykelglädje! Väl framme i Sidsjöbodarna hittar jag alla 4 kusiner tillsammans i storgungan, hur nöjda och glada som helst. Bastun var uppeldad, pizzabudet på väg och livet kändes rätt nice! 

Nästa vecka ska jag smyga igång träningen mer igen, det blir en del lite längre pass och så tänkte jag försöka hitta lite slingor i skogen att klocka tider på framöver. 

Men nu först är det ju race i morgon! Höstrusket som arrangeras av klubben på Södra Berget. Känns rätt långt ifrån tävlingsfokus just nu, men hoppas på kul cykling och vädret verkar bli lika strålande som idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar