tisdag 25 oktober 2016

Pluggledig och gräsänka

Jorå, blev träning idag med. Tomas har en Göteborgvecka, men den här gången spelar det mindre roll träningsmässigt för är typ ledig från plugg! Skrev mattetentan igår, så jävla skönt! Och nästa kurser börjar först nästa vecka, gissa om jag njuter! 

Så idag blev det en sväng till Nolbybacken direkt efter dagislämning och 4 vändor upp för backen. Tyckte inte den kändes så lång men klockade idag och varje vända tog 6-7 minuter uppför. Sen cyklade jag hem via ett besök på vårdcentralen, 1,5h cykling allt som allt. 

Sen lite hemmafix och göra klart en rapport i el-introkursen innan det var dags att trampa iväg till dagis igen och hämta hem våra härliga odågor!

Här hemma pågår råttjakt, Tomas har riggat råttfällor här och där och hittills har två fått sätta livhanken till (till Fridas stora förtjusning..). Men jag är livrädd att någon råttstackare ska halshuggas nu medan Tomas är borta! Levande råttor har jag inga större problem med, men döda små kräk - fy fan, jag kommer aldrig våga ta ut dem! Kanske jag ska lösa ut fällorna i smyg och gillra dem igen innan Tomas kommr hem? Synd bara att han lär läsa detta... 🤔

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar