söndag 9 oktober 2016

Träning på uppgång, stigröjning och fest på byn!

Det var den helgen, och vilken helg sen! Rockade loss till Jam Jam Bros på fest nere på byn, styrdans och hela kittet! Brorsan och svägerska körde barnvaktsracet så jag, Tomas, mamma och pappa tog cyklarna och trampade ner till partyt, fick snacka lite med grannar vi ännu inte träffat och jag fick göra vad jag kunde för att hänga med Tomas i buggturerna. Han har många strängar på sin lyra min grabb, tävlat i bugg och sånt när han var liten. Själv hängde man bara i stallet. Det har man inte mycket för idag- vadå dansa, lira boll, slå ett rack, svinga en klubba, trixa med hojen - jag kan i allafall tränsa en häst, det ni! 

Faktum är att det ligger nått i det, skulle behöva lära mig trixa lite mer med cykeln. Kanske jag lär mig svänga så småningom också?? 

En hel del cyklande har det blivit också, igår tog jag Sam i racervagnen (Charioten) och drog ut på ett slags tröskel/distanspass medan han sov i drygt 1,5h, och idag blev det närmare två timmar med en del backintervaller inslaget i passet. Dessutom har pappa hjälpt oss att dra in elen i gillestugan idag också! Och nya sängar har inhandlats, bara att komma och hälsa på nu 😊. Vi har börjat röja en stig in i skogen bakom huset också, riktigt fint blir det och barnsligt kul. 

Kusinhäng och stigröjning

Kusin Tim i sovvagnen

Dock blev det inget pluggat som jag kanske tänkt, så nu hoppas vi på friska barn hela veckan så jag får ihop lite pluggtimmar. Tentan närmar sig, fan jag vill inte alls tänka på det, panik...

Annat kul är på G också, planer smids och tävlingskalendern fylls. Mer om det sen. 

Nu är det sovdags, klockan är snart 21! Nätterna är inte precis ljuvliga för tillfället, särskilt Sam har en tendens att vakna typ varje kvart så det blir inte mycket nattsuddande om man ska få ihop några stackars sömntimmar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar