tisdag 25 oktober 2016

Vardagslunk

Veckan har rullat på, nu känns det som man landat i höst och vardag med allt vad det innebär. Det liksom snurrar runt med dagislämningar, studier och träning. Lite jobbigt när Tomas är i götlaburg, kul när han är hemma, men det funkar fint. Ungarna är helt galna för tillfället, alla lekar verkar gå ut på att riva ur allt ur en låda, en bokhylla, ett skåp eller vad de nu hittar och kasta på golvet. Det ser ut som inbrott ungefär 7 gånger/dag hemma. Alltså, det är ju ett så himla drygt och dåligt beteende men det spelar liksom ingen roll vad vi säger, dom bara glömmer och gör om! Skitungar. 

Riva ur alla soffkuddar är en favorit!

Ikväll har jag tagit min tillflykt till mamma och pappa för att ha närmare till mattetentan i morgon bitti, och för att öka chansen till nattsömn... ska bli jäkligt skönt att få den här tentan ur världen (hoppas jag iaf!) efter alla timmar av klurande. 

Träningen går väl skapligt, tanken är att samla timmar i sadeln nu under hösten och lägger inte alltför mycket fokus på tempo och intervaller. Försöker få till ett bra backpass/vecka och ett med Sprintintervaller typ 20s för att inte tappa stinget helt. Sen är planen att springa 1-2 ggr /vecka för att det är grym konditionsträning och lätt att komma upp impuls. Har också en idé om att åka rullisar typ 1 ggr/vecka för att få lite mage/ryggträning nu när jag flyttat från alla gym. Och utöver detta fylla på med distanscykling så mycket det går! 

Har lite kosttankar också men det kanske jag skriver om en annan gång. Nu ska jag sova och ladda för tenta! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar