lördag 19 november 2016

En helg på Smidö

Ligger i soffan hos en god vän på Smidö, i Nynäshamn. Vi har tillbringat helgen här jag och fyra vänner från det fantastiska mammalediga året i Järvastaden. Så mycket positiv energi och inspiration jag tar med hem! Lite ovanligt att hänga så tajt med andra en tid, jag är ju inte direkt van att ha folk omkring mig ute i Veda-Skogen och normalt har jag rätt svårt att anpassa mig efter andra. Även om jag njuter av samvaro brukar umgänge kosta rätt mycket energi för mig. Jag har insett med åren att hag är ganska mycket av en enstöring. Men när man kan vara sig själv fullt ut, då kraven är obefintliga och tankar får delas utan dömanden, då fylls även jag av social energi. 

Nu ser jag fram emot att hoppa in i vardagen igen, förhoppningsvis en frisk sådan med stegrande träningstid, flyt i plugget och glada hjälpsamma barn 😜

Blev ett träningspass härute också, 5km löpning och ett riktigt bra styrkepass. Till och med det gjorde vi tillsammans! Jag njuter mycket av att springa nu. Tyvärr har jag fortfarande problem med höften så det lär inte bli några mängder löpträning, men vill försöka köra så gott det går fram till jul iaf. Det passar liksom bättre vissa dagar på vintern än cykel, särskilt när det regnar/snöar/blåser eller bara är jävligt kallt ute.

Njuter av soluppgången i soffan med en bok och en kopp te. Hur ofta händer det???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar