torsdag 17 november 2016

Har jag blivit bekväm?

Så fort det går att tappa flytet, den där träningen som förut blev av i bara farten känns plötsligt svår och lite jobbig att få till. En förkylning som sitter i lite för länge, och så blev det snömodd som knappt går att ta sig fram i med ungar på släp, och hoppsan nu var det visst snorhalt och vagnen bara slirar. Och mörkt, och det regnar. Jag får ta bilen på morgonen, och cykla när jag hämtar istället. Istället??? För bara någon månad sedan cyklade jag omvägar med barnen i vagnen både till och från dagis, vad hände? Nu känner jag mig hyfsat nöjd när jag fått till en bra cykel-lämning/hämtning. Ok, det tar typ dubbelt så lång tid att cykla med vagnen med dubbdäck och vinterväglag, men ändå. Jag håller på att bli bekväm! 

Idag var en sån morgon. Så jävla hal väg, borde egentligen inte givit mig iväg alls, men det blev bil och krypkörning i 10km/h. Cykelvagnen har inga dubbdäck så bara glider runt när det är såhär halt, och plötsligt har man vagn med två barn bredvid sig istället för bakom, och en cykel på tvärsen. Nä, det går ju inte. Men jag var inte nöjd, sitter ju med näsan i skolböckerna eller framför datorn hela dagen sen, jag BEHÖVER träna. Så löpskorna fick rycka ut på lunchen! Inte alls dumt, solen tittade fram och en folktom galet kuperad golfbana passade väl för både backträning och snöpulsning. Vis av tidigare graviditeter vet jag att mina springdagar är räknade, så jag få passa på lite nu innan det är försent.

Lite snö kvar att pulsa i

Och så blev det eftermiddagscykling på det, och jag skojar inte, det tar typ 35-40 min att cykla de 5 kilometrarna hem från dagis med vagn och barn. Idag fick jag dessutom vända tillbaka efter 5min, för Frida var i upplösningstillstånd då jag "glömt" stänga grinden till dagis. Spelade ingen roll att jag förklarade att det inte gjorde något för inga barn var kvar på dagis. Den skulle stängas! Så bara att vända på ekipaget och fullborda uppgiften. 

"Tack mamma, nu är jag inte arg och ledsen längre..." 

åh älskade unge ❤️

I morrn drar jag till storstan, och sen vidare till Nynäshamn för tjejhäng hela helgen med gamla gänget från Järvastaden. Så skönt. Löpskorna är med :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar