fredag 23 december 2016

Dan innan doppardan!

Ett ordspråk som fått en äkta betydelse sen jag träffade Tomas som håller starkt i traditionen med dopp i grytan. Vilket passar mig ypperligt då mitt brödbak får stå i framkant på jullunchen. 

Jul alltså, härlig högtid. Kan inte annat än älska den. Stämningsfullt, kärleksfullt, och åter förväntansfullt när Frida nu är stor nog att fatta att det är en lite speciell dag i morgon. Så himla tacksamt att lura en treåring! Hon slukar såklart hela tomtegrejen med hull och hår, underbart att se henne. 

Frida fixar Jansson i år

Idag blev en comeback i cykelsadeln igen, har ju vart förkyld i över två veckor och dessutom ett behov av mental återhämtning också och inte tänka så mycket på träning överhuvudtaget. Fortfarande är jag inte helt snorfri och skallen är väl ännu lite skör den med, men så gott det var att få rulla en sväng i vintersolen. Tänker väl att jag kör några såna njuta-pass till och laddar för att komma igång ordentligt någon gång efter helgerna. Känner mig ganska lugn just nu faktiskt. Jag är så långt ifrån vad form heter så det spelar ingen större roll om det går en, två eller tre veckor till. Bättre att vänta in den där riktiga motivationen och framförallt bli av med alla förkylningar och landa ordentligt efter den här hösten innan jag drar igång alla växlar. 

Så länge - God Jul till er alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar