torsdag 12 januari 2017

Förkylningar och Silvergroggar

Alltså det här med mina sjukdomar. När jag åkte på ännu en förkylning två dagar efter influensan kändes det som den där berömda droppen som får bägaren att rinna över. Jag har redan sänkt både förväntningar och målsättning, ställt mig in på att njuta av det som blir och vara glad om jag lyckas prestera något alls. Men det är ändå jävligt trist att vara sjuk! Det handlar ju inte bara om att komma i tävlingsform, det handlar ju också om att cykla. Eller om att inte få cykla snarare, och det är en rejäl humörsänkare. Den där härliga enkla vardagsträningen som balanserar upp livet, går jag miste om den tippar livet omkull och jag ramlar av. Jag vill bara cykla, hur svårt ska det vara! 

Jag vet inte hur ni reagerar när gränsen är nådd, men jag blir antingen helt passiv och lägger mig raklång på sofflocket och skiter i allt, eller så blir jag hyperreaktiv och drar i alla tåtar jag kan för att komma loss ur vad det nu är jag för tillfället sitter fast i. Men vad finns att göra mot en kropp som envisas med att vara förkyld och bihålor som bråkar för jämnan? Jag äter redan så bra jag tror att jag kan och vi bor ju i skogen så speciellt stora folksamlingar vistas jag sällan i. Barn på dagis kan jag inte göra mycket åt, och det är ändå ett litet dagis där dom är ute mycket. Sömnen är skit, och det är nog en stor bov i det hela. Men jag kan liksom inte göra så mycket där heller. Jag har alltid sovit kasst och med två ungar i sängen och allt som kommer med dem går det inte bättre. Bihålorna är opererade redan, bättre men inte bra och en till operation skulle nog bara göra det värre.

Men nu hurrni, nu har jag hittat en riktig såndär sektliknande grupp människor som lagt hela sin hälsa i händerna på nått som heter kolloidalt Silver. Det är typ silverjoner utspädda med vatten till obefintlighet, och det ska bota allt. Allt! Magont, förkylningar, bihålebesvär, migrän, huvudvärk, infektioner, utslag, cancer, klåda, brutna ben och fan och hans moster. Så jag har såklart köpt en dunk. Det sköna är att man gärna ska dricka det som en "Silvergrogg" , du blandar 50ml/50ml silvervatten och rödvin och skvätter i lite citronsaft, sen går du runt och smuttar på den en timme eller så. Älska't! Känns som en ovanligt liberal syn på alkohol för att vara en så totalt hälsofokuserad grupp. Sen har jag köpt en flaska Zink, magnesiumtabletter och D-vitamin också. Om jag tror det kommer hjälpa? Nej, men jag låtsas det. 

It's the shit! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar