onsdag 25 januari 2017

Projekt bli frisk

Ett tag sen jag skrev nu. Är förkyld igen sen snart en vecka tillbaka, och jag är så less att skriva att jag är sjuk hela tiden! Men så är det. Knappt två veckor fick jag vara frisk denna gång, och en ganska rejäl rackare till bacillusk som hoppat på mig är det också. Hade hela havet i ena örat i går och i natt, jobbigt att ha sprängont och vara halvdöv när Frida får utbrott varje gång jag inte hör vad hon säger... suck. 

Vi hade ett snack, jag och Tomas, om hur jag ska tänka kring alla dessa sjukdomar. Jag var inne på att lägga om målen och förväntningarna ytterligare, typ sänka nivån på alltihop. Bli en normal människa som tränar en del och tävlar sådär ibland bara för att det är kul. Springa lite, cykla lite... hänga med barnen och odla morötter. Och om det förändrar sig, om jag får vara frisk så kan jag trappa upp det hela igen. Tomas tyckte väl mer att jag inte gett mig någon riktig chans att bli helt frisk, tränat för hårt för fort efter varje förkylning. Han kan ha rätt i det, jag tycker jag tagit det ganska lugnt men antagligen pratar vi om veckor och månader, inte några dagar. Så han snitsade ihop en plan fram till första racet i maj. Det står typ "bli frisk, cykla lätt distans, träna teknik, cykla lite mer distans, träna teknik..." först om två månader ska jag lägga in mer intensiva pass igen. 

Jag känner att jag lika gärna kan testa, har inte så mycket i formväg att förlora och teknik behöver jag verkligen nöta. 

Saknar mina dagliga cykelturer med barnen till dagis den här veckan

En annan sorglig sak är att Frida hux flux bestämt sig för att sova i eget rum! Våran supermammiga tjej som jag trodde skulle snusa mig i nacken på nätterna till hon blir 15, minst! Men nej, nu ska hon somna själv i egen säng i eget rum, lillskruttan. (När jag beklagar mig över att barnen stör nattsömnen pratar jag 99,9% av gångerna om Sam som oftast är helt omöjlig på nätterna. Frida brukar bara ligga stilla och vara varm och gosig) 

Nu ska jag gå och sova utan att få kramas med den här tokan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar