torsdag 16 mars 2017

Lab och trötta ben

Stadsdag idag, efter att ha fått på barnen någorlunda rena kläder och borstat en massa småtänder och vinkat och pussat och vinkat igen så bar det av in till universitetet för att köra lab med grabbarna. Sista rycket nu i den här kursen, nästa vecka börjar två nya kurser och sen blir det sommarlov! De flesta jag snackar med ser all teori som ett ont måste för att få börja koppla och laborera med all läskig elutrustning som vi fått. Jag ser det tvärtom. Fan, jag har skitsvårt för det där kopplandet och mätandet, en massa teknisk utrustning och apparater som ska hanteras. Nä, ge mig ett skrivbord och en bunt med papper istället. 

Så efter en sån här dag är jag rätt slut i skallen, och istället för att sätta mig och börja skriva på rapporten tog jag mitt förnuft tillfånga och hämtade hojen istället! En sväng till Juniskär, ett stopp på gymmet och sen plocka upp kidsen på hemvägen. För första gången på riktigt länge var jag helt slut i benen när jag kom hem. Först gym och sen släpa på vagnen med barn i uppför backarna, det var visst receptet för det. Efter den fysiska tillfredställelsen var man nästan redo att steka ett gäng pannkakor med två frivilliga små medhjälpare, nått som annars brukar få mitt tålamod att rasa i botten redan vid första lilla handen som stoppas ner i pannkakssmeten...

Goda pannkakor blev det och fick en stund till rapportskrivande också när Tomas kom hem, en bra dag i all enkelhet! 

Dom är bra söta i allafall, vildingarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar