måndag 13 mars 2017

Realistiskt hoppfullt

Hej igen. Dags att plita ner lite här. Senaste förkylningen ledde efter tre veckor till penicillin, men då gick det över och efter det har jag vart frisk i över två veckor! Woho, längsta på länge! Vad har jag då gjort dessa två veckor? Har cyklat eller tränat nått annat nästan varje dag, men med träning menar jag typ transportcykling till och från dagis i makligt tempo. Nått enstaka lite längre pass men då väldigt lugn intensitet. Håller friskheten i sig tänker jag fortsätta såhär mars ut och sen trappa upp distanserna under april och i maj kanske börja köra lite mer tempo. Vårens tävlingar kör jag bara om det passar med barnvakt och då mest som träning. Hoppas kunna komma igen lite inför hösten, men dit är det långt.

Börjat fundera lite över det där med licens och klass, och har bestämt mig för att köra D30 om det blir nått tävlande i år. Känns ändå lite roligare än sportklass. Tanken var ju att köra elit men det får vackert vänta tills jag också kan kalla mig elit.

Men trots att jag inte är ens i närheten av vad jag tänkte någon gång där i höstas så känns det lite roligt nu. Antagligen för att våren kommer med bara vägar och snart kan man få ge sig ut i skogen igen också. Har ju inte på långa vägar utforskat alla slingor här omkring!

Flyter det på lite bättre nu så kanske det kommer lite mer här framöver också =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar