tisdag 9 maj 2017

Skandisloppet i antågande

Tisdag, 5 dagar kvar tills Skandisloppet. Hostar mig fortfarande genom nätterna, men efter 1,5 veckas förkylning känns det ändå som det vänt nu. Känns osannolikt att jag inte skulle kunna köra på söndag. Hade tänk ha detta som en liten koll på var formen ligger och använda det till hur jag ska lägga upp träningen framöver, om fokus ska fortsätta ligga på distans och mängd och flytta fram den mer intensiva intervallbetonade träningen eller om jag skulle våga satsa redan mot loppen i början av sommaren. Nu blir söndagens race inget annat än ett förhoppningsvis bra långpass och kul grej. Vi har barnvakt så båda jag och Tomas får köra dessutom, alltid roligt att få starta i samma lopp. Även om man hejar på den andre som åskådare så är det inte riktigt samma sak som att dela den där härliga efter lopp-känslan som infinner sig efter målgång.

Den känslan - antar att det är det ruset som gör att man håller på såhär? Och inte nöjer sig med att trampa runt i skog och mark och bara njuter av naturen. Känslan av att ha kört skiten ur sig, det finns liksom ingen motsvarighet. Men det behövs någon yttre sporre för att göra det, kampen under en tävling eller blotta tanken på ett kommande race som får en att ge det där sista i träningen. Tror mer det är det som lockar än själva kampen om placeringarna. Att få ge det man har. Såklart kul om det räcker en bit upp i resultatlistan också ;-)

Idag blev det åtminstone 30 min lull-trampande på trainern under förmiddagen, fortfarande inte läge för någon större anstränging. Gissar att det blir 1-2 dagar halvvila till, så i bästa fall hinner jag cykla typ 2 pass innan start... toppen!

Inte ens någon idé att slå på fläkten idag, lätträknade watt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar