fredag 1 september 2017

Bockstensturen

Sitter på stationen i Gävle med en kopp pressbyråkaffe och skrivandes på en labbrapport i väntan på nästa tåg. Pausar för ett litet blogginlägg.

På väg till Göteborg nu för övernattning där och fortsatt resa till Varberg i morgon bitti. Bockstensturen, 10 mil MTB. Det kommer kännas. Det ska kännas. Efter en svajig vecka utan en endaste cykelminut och med sviktande hälsostatus vet jag inte riktigt vad jag ska förvänta mig. Fortfarande överstiger slemproduktionen det normala och bihålorna gnäller i vanlig ordning, men jag känner ändå att jag är frisk nog att köra. Ibland kan ju en sån här ofrivillig viloperiod göra gott, men jag hade nog gärna sett att jag fått åtminstone 2-3 pass i benen innan jag står på startlinjen. Kommer fram runt 17.30 ikväll så kanske blir det en liten runda efter middagen...

Träningen efter Engelbrektsturen har ju annars flutit på riktigt bra, tiden räckte väl inte till för att komma i riktig toppform men nog var den på uppstigande alltid. Så jag känner att jag gjort det jag kan, och det gör det nästan ännu lite surare att den här förkylningen dök upp nu. Men ändå, just nu är jag mest glad över att kunna köra överhuvudtaget! Och oavsett är det kul att komma ut på tävlingsarenan för en helg, barnfri till på köpet (tack mormor och morfar).

Finns det något tryck i benen i morgon tro?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar