tisdag 5 december 2017

Nya vindar

Hösten har varit allt annat än händelsefattig. Efter att ha tragglat mig drygt ett år in i studierna, visserligen med hyfsade resultat, men utan det där riktiga intresset jag så gärna vill känna, så beslutade jag mig i slutet av oktober för att hoppa av programmet. 

Så över en natt (beslut tas oftast under nattens sömnlösa timmar för min del) gick jag från student till en oviss vardag som arbetslös. Vad skulle jag göra nu? 

Ganska snart kände jag att det som kändes mest rätt och ganska självklart var att återgå till sjukgymnastiken. Efter att ha varit från det i 1,5 år var jag rätt taggad och sugen igen. Insåg att jag faktiskt saknat det. 

Så nu gjorde jag som jag brukar och drog igång motorn på alla cylindrar. Sökte jobb, extrajobb i väntan på jobb och kurser i det fall jobb skulle utebli. Ringde runt och skickade spontanansökningar till önskvärda arbetsgivare. Pendlade mellan hopp och tvivel, kunde inte riktigt njuta av den pluggfria vardagen innan framtiden var given.

Men ansträngningarna gav snart resultat och plötsligt stod jag återigen inför ett av alla de där svåra valen livet bjuder på. Eller- den här gången var faktiskt inte valet så svårt. Magkänslan talade ett tydligt språk och för en gångs skull stämde tajmingen och jag fick de olika alternativen uppradade framför mig. 

Det kommer bli toppenbra! En kombination av två jobb som kommer ge en perfekt mix av utmaning och trygghet. 4 dagar i veckan kommer jag jobba för kommunen med hemrehabilitering, och en dag per vecka har jag fått chansen att jobba inom företagshälsovården med sjukgymnastiska behandlingar.

Så vardagen framöver kommer se väldigt annorlunda ut! Vi får se hur det blir med två heltidsjobb i familjen och en del jobbresor för Tomas del på det, dessutom vintertid och två barn som börjar bli i största laget för att få rum i cykelvagnen med vinterkläder på. Samtidigt blir det naturliga transportsträckor till och från jobb vilket brukar bli en bra grund för regelbunden träning. Vi ska nig få till det på ett bra sätt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar