fredag 23 februari 2018

Ett oväntat pers, en tur till Uppsala och så lite vila på det

En vecka däckad i soffan blev det, och nästan en vecka lugn tillbakagång till träning på det. Fick som en släng förkylning när febern väl lagt sig och livrädd för en till 7-veckorssjuka tog jag det lilla lugna och sprayade coldzym över hela mig flera gånger om dagen. Men det verkar som det går över. Har fortfarande en känsla av obehag i bihålor och svalg till och från, men det känns snarare bättre än sämre av att gå upp i puls så det borde vara lugnt.

I morse ställde jag klockan på 05.00 för att hinna ett tröskelpass på 2x20 min innan jag drog till Uppsala med dottern. Hade dock tänkt vara snäll mot mig själv denna eftersjukdoms-vecka och köra på lite lägre watt, men jag snurrade till siffrorna och lurade mig själv så jag slutade på ett pers med minsta möjliga marginal. Inte så konstigt det var pissjobbigt.


Sen drog vi till Uppsala och efter en lite svajig tågresa har vi landat hemma hos Hanna och Per i Håga. Grymt att få så mycket tid med bara ett av barnen och dessutom gå träffa kompisar. I morrn blir det långfrukost och museum innan vi hoppar på tåget norrut igen. Tror det får bli en vilodag, känns ännu lite risky att köra på för hårt när immunförsvaret känns klent. 

Finfika i Uppsala

Fick snyggaste muggen till kvällsteet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar