onsdag 14 februari 2018

Febern har stövlat in men tar 100ggr hellre en influensa än en förkylning

Har ju fått ovanligt många friskveckor nu, i princip har jag kunnat köra på sen Julafton. För mig vintertid är det rekord, med råge. Men en olustig känsla i bröstkorgen i söndags utvecklade sig under måndagen till 39.1 graders feber, och såhär med facit i hand skulle jag såklart ha litat på känslan och inte tränat i söndags. Jag tycker jag har blivit mycket bättre på att tolka de där signalerna, men var väl övermodig efter den här "långa" friska perioden. 

Men faktum är att jag tar 100 ggr hellre en influensa än en förkylning. Förkylning, för min del, kan i värsta fall innebära 2 månaders vidrigt halsont, medan en influensa ofta går över på en vecka, även om man är brutalt däckad den veckan. 

Frida är också krasslig, dock inte lika risig som jag, vilket såklart är skönt men samtidigt inget direkt drömläge att själv ligga feberdäckad och samtidigt ta hand om henne. Alldeles för mycket skärmtid med andra ord... då ska vi inte tala om hur det är dom timmarna på kvällen när lillebror kommer hem från dagis! Tack och lov för alvedon. 

Här ser vi pigga ut men skenet bedrar

Skidor och barnprogram

Enligt träningsplanen är detta en vilovecka, det var ju synd att jag inte tog den liiite tidigare så kanske jag hade kunnat undvika detta? Eller inte, svårt att spekulera i det, men nog finns det en poäng i att undvika att träna ner sig alltför hårt just denna tid på året när man 
vill ha ett fräscht immunförsvar. 

Så till alla er därute, släng in lite återhämtning om ni känner er slitna. Eller isolera er totalt, bacillerna är inte nådiga såhär års. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar