måndag 12 mars 2018

Sjukdomar som snurrar runt

Föregående vecka blev som sagt svårplanerad, med sjuka barn hela veckan ställdes krav på improvisation för att få till träningen. Tycker ändå att det bler rätt bra, kanske lite färre träningstimmar än vanligt men fick till både en del fina kvalitétspass på trainern och ett strålande långpass i vintersolen igår. Förra veckan var sista veckan med en massa tröskelintervaller, nu kommer det bli mer VO2max-intervaller och distanscykling utomhus är planen. Mer och mer tävlingslik cykling hade jag tänkt, men med tanke på snödjupet kan man nog bara drömma om att få cykla på stig innan första racet som är redan om två månader. Kommer bli en utmaning att cykl fort på stig på Billingen.

Men det dröjer en stund innan jag får sätta tänderna i de där VO2max-intervallerna, för inatt vaknade jag runt kl 00:30 av att jag frös så in i helvete och förstod att mina misstankar från gårdagskvällen var ett faktum- febern har åter intagit min kropp. Inte helt oväntat med tanke på att Frida legat hemma med feber dagarna innan och jag kände mig rätt risig redan i går kväll. Så idag sitter jag nerbäddad i soffan och fixar lite med bloggen och andra lättsamma saker. Hade iof ändå tänk ta en lugnare vecka, men inte riktigt såhär lugnt... bara hoppas att det blir kortvarigt.

Snöfria stigar ligger låååångt bort

Men man kan ändå inte klaga när vårvintern tittar förbi och bjuder till utomhuslek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar