torsdag 21 juni 2018

Bra dagar i Högbo och Orsa Bajk'n is coming up

Förra veckan var som sagt rätt galen, först med alla förberedelser inför bröllopet och sen såklart själva festen. Det var verkligen en fantastisk dag- alla vänner på plats och efter en oroväckande störtskur sprack det upp och blev helt strålande väder. Det var i lördags som jag äntligen blev fru Karlberg. Söndagen ägnades sen åt städ, uppackning, skönt häng med mina bröder och deras familjer, och packning nya väskor. Dagen efter, i måndags, for vi nämligen till Högbo för några dagars familjesemester. 

Och Högbo har levererat! Fantastiska MTB-spår av varierande karaktär, både vad gäller längd och svårighetsgrad. Generellt kan man säga att det är gott om stök och inte speciellt många höjdmetrar, men det finns flera otroligt roliga och fina partier också. För mig har det varit perfekt som teknikträning, men jag har då önskat att jag satt på en fulldämpad hoj fler än en gång dessa dagar. Det tar på kroppen att studsa fram.

Enda asfalten var den utanför vandrarhemmet!

Högbo är kalas för barn i våra åldrar också- en stor lekpark, djur, bad och spännande vatten som rinner överallt. Frida satt länge och var väldigt fascinerad över hur glasblåsarna jobbar också. Dessutom finns ju MTB-teknikområdet med flera pumptracks och andra roliga slingor som både ungarna och vuxna kan ägna rätt mycket tid på. 

Glasblåsare

Strandfika

Filtlunch efter en förmiddag i pumpen

Inte bara barnen som leker i lekparken

Idag, torsdag, spöregnar det. Men det passar rätt bra, för vi sitter i bilen på väg mot Sollerön där farmor och farfar väntar. I morrn på midsommarafton ska jag och Tomas köra Orsa Bajk'n, ett lopp på bara 25km där man startar ute i skogen och cyklar in till Orsa. Vi kommer cykla till starten också, så det blir en uppvärmning på drygt två mil och ett fint långpass. Det är inget lopp jag formtoppat till, tvärtom är jag lite sliten efter dagarna på stöket i Högbo. Men det är ett oväntat starkt startfält med Linn Gustafsson, Louise Rundqvist och Kajsa Snihs och jag tänker försöka ge järnet! Så himla kul när det dyker upp så bra cyklister på de lite mindre loppen, stor like på det. 

Tills nästa gång- GLAD MIDSOMMAR 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar