lördag 9 juni 2018

Höga odds på start i Lida

Rullar söderut, har precis lämnat kidsen hos farmor och farfar i Gävle. Nu tar vi sikte mot Lejondals slott där vi ska slå klackarna i taket och fira våra vänner som for till Thailand och gifte sig i vintras. 

Jag har brottats med förkylningen hela veckan, det som först bara verkade bli lite kli i näsan kröp ner i bihålorna och gjorde sig hemmastadd på riktigt. Stämbanden fick sig en törn också, var nästan helt utan röst torsdag och fredag vilket är sådär när man jobbar med patienter på dagen och är med barnen på kvällen.

Så total vila hela veckan och även om det känns lite bättre idag så är oddsen väldigt höga att jag står på startlinjen i morgon. Men med tanke på att damerna startar 5 min efter ca 100 ungdomar och 10 min efter alla herrar i tävlingsklass känns det kanske som att detta är rätt lopp att missa... alltså jag fattar inte hur man tänkt, särskilt det där att släppa alla ungdomar precis innan oss. Det är en sak att trängas med vuxna, men inte vill man förstöra upplevelsen för barnen/ och ungdomarna! För det är inte kul att cykla när det kommer upp andra bakom som vill förbi en på stigarna, det blir bara stress och osäkerhet. Nä, tänk om på det tack. 

Men Tomas kör i morgon liksom Henke E och Henke B, så stora delar av teamet finns på plats och jag ser fram emot att heja fram dem! Ska bli kul att följa damtävlingen från sidan också, tror det kommer bli riktigt spännande. Själv får jag ladda om till nästa race om det inte sker något magiskt tillfrisknande under kvällens bröllopsfest, man vet aldrig.

Såhär gärna vill jag vakna frisk i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar