måndag 4 juni 2018

Lite förkylt

Nu går det undan! Lida Loop is coming up, sen var det visst Bröllopshelg följt av en vecka i Högbo med hela familjen. Midsommar i dalarna på det och sen kör vi med en tur till Umeå och Obbola Challenge, en Mörksugga och så iväg till Österrike och Transalp. Späckat och roligt! Får väl bara vara grymt tacksam över att få vara med på alla dessa saker och inse att saker som trädgårdsfix och annat pyssel på hemmaplan får stå tillbaka i år. Man får greja på med det viktigaste mellan varven och inte stressa upp sig över det som inte hinns med. Har ju liksom valt det själv ☺️

Körde en vända i min hatkärleksbacke förra veckan och insåg att jag är en bit ifrån förra årets backform. Lovade mig själv att köra riktigt tunga backpass varje vecka nu fram till Transalp, men det börjar sådär med en liten förkylning som sätter käppar i cykelhjulet. Känns inte så allvarligt dock, tror inte Lida ligger i riskzoonen men några dagars vila får det bli. 

I går fick jag en angenäm överraskning, på väg hem från jobbet i stan får jag syn på min svägerska i väntrummet. Funderar över vad hon gör på företagshälsovården där jag jobbar, får liksom inte ihop det riktigt... Men så visar det sig att hon planerat en underbar eftermiddag och kväll för bara oss två med helkroppsmassage och middag på stan, en cykeltur hem och en kopp te hos dem innan jag körde hem till vårt Veda genom den ljusa sommarnatten. Mamma och Pappa tog hand om barnen hela kvällen och lämnar dem på dagis nu på morgonen, så jag har dessutom fått njuta av en lugn och skön morgon helt ensam i huset. Alltså det är precis såna här slags avbrott i vardagen som gör att jag älskar just vardagen! Tack för det Matilda

Men nu är det dags att stänga av datorn och rulla iväg till jobbet. Vilar idag med, hoppas kunna rulla lite lätt i morgon men ska se till att förkylningen känns helt bra innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar