lördag 30 juni 2018

På väg mot Ränneslättsturen!

En vecka hemma, en fullspäckad sådan med då vi med hemmaklubben Sundsvsllscyklisterna i tisdags arrangerade den tredje deltävlingen i Västernorrlandscupen och i torsdags hade vi barnkalas för Sam och kusin Tim, våra fina treåringar. Vi var med och cyklade också i tisdags både jag och Tomas, 5 varv på en 2,8km lång bana som bjöd på både höjdmeter och tekniska utmaningar. Tycker vi fick till en riktigt bra bana! Svårt att säga hur det gick, vi var tre tjejer totalt bara varav en ungdom och jag var en bit före direkt från start. Brukar kunna mäta mig mot brorsan, men han fick kedjebrott på första varvet. Nåväl, en bra genomkörare och alltid fin teknikträning att köra xco.

Fin kväll för race uppe vid Sidsjön! 

Klart bästa klassen! 

Annars har jag jobbat denna vecka medan Tomas har haft "semester" och varit hemma med barnen. Semester kan man dock knappt kalla det, snarare känns det som det ör jag som smitit undan allt hemmafix och barnfix då jag rullat iväg till jobbet på morgonen. Himla lyx att slippa lämna och hämta på dagis en vecka! 

Och nu är vi iväg igen. Planen var från början att åka norrut till teamet och klubben i Umeå för att köra Obbola Challenge som går idag, men efter Lida bestämde vi oss för att istället rulla söderut till Småland och Eksjö för att fortsätta jaga poäng i långloppscupen. Denna gång kör vi hela familjen, 4 nätter på Eksjö camping med bad, lek och en tur till Astrid Lindgrens värld. Det kommer bli grymt! Nästan så jag glömmer bort att jag ska cykla en sådär 78 km först bara... tyvärr innebär det ju att en av oss inte kan tävla, så Tomas och barnen utgör hejaklack i morgon med jag gör allt jag kan för vara med och fightas om placeringarna. Verkar bli toppenväder och banan ska visst vara riktigt skoj! 

Middagsstopp på väg mot Uppsala där vi tillbringat natten hos goda vänner. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar