lördag 14 juli 2018

En dag till start!

Dan före dan! Nu börjar Imst fyllas av cyklister i par med likadana outfits, stämningen stiger och man börjar kunna känna en blandning av förväntan och nervositet i luften. Igår kom Ingrid och Hanna från She Rides och ett annat svenskt lag, Peter och Björn, som kör Grand Masters. Nog för att det varit underbart att få så mycket tid på tu man hand med Tomas, men nu var kul att träffa dom andra och dela uppsnacket om vad som komma skall. 

Igår hade jag en mental svacka. Bergen kändes oöverstigliga, kraven för höga. Brottades med känslan att vara den svagaste i laget, att det skulle vara mig det hänger på hur det går för oss. Men lite mat, vila och kloka ord senare inser jag det jag egentligen redan vet, att vi kommer jobba tillsammans, det är ju det som är en del av tävlingen! Tomas SKA vara starkare, det är liksom meningen att han ska dra mig uppför där det finns möjlighet. Vi har övat en del på det nu och det känns riktigt bra, man får förvånansvärt bra hjälp av att hålla i en av ryggfickorna i uppförsbackarna.

Såna där nervös-negativa tankar får jag förresten inför varje lopp. De hänger liksom ihop med tävlingsmänniskan i mig, så det är väl bara som det ska vara! 

Idag packar vi ihop våra väskor igen och byter sovplats till sovcampen som sen flyttar runt mellan målorterna. Vi har investerat i två gigantiska uppblåsbara luftmadrasser vi förhoppningsvis ska sova någorlunda gott på. Annars händer det inte så mycket idag, det blir lite infomässa och registrering, cykelinlämning och pastaparty. 

Vi har försökt spekulera lite i målsättning, men det är ju i princip omöjligt att veta hur konkurrensen är (finns inga startlistor ännu) och dessutom svårt att förutse hur kroppen kommer reagera under resans gång. Varje enskild etapp kommer kvala in bland det jobbigaste jag gjort ever, och så 7 såna på raken... jag tror att väl därute kommer det handla mer om att ta sig över nästa topp än att ta en viss placering. 

Men visst, det vore inte likt mig att inte ha något prestationsmål ändå. Tidigare har vi, baserat på ingenting, sagt att vi vill ta en pallplacering på någon etapp och en totalplacering på topp 10. Och de målsättningarna får nog stå kvar! Så får vi se under resans gång hur rimliga dom är. 

I morgon kl 9 går starten, man kan följa både oss och Hanna och Ingrid i RaceONE-appen, sök bara på Bike Transalp så kommer alla etapper upp. Hanna och Ingrid kommer dokumentera på @bicyclingswe på Insta och även blogga på deras hemsida. Oss följer
 man lättast på instagram under @teamhi5oik

Nu börjar det kännas som vi kan dra igång det här så vi kommer in i gängorna!

Komöte på gårdagens tur

Dom har åtminstone regnsäkrat startplatsen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar