fredag 20 juli 2018

Sista dagen

Tidig morgon i campen, snart kommer folk börja vakna och göra sig redo för Transalp etapp 7. Den sista. Jag kan inte fatta att det bara är en dag kvar av den här resan som startade alldeles nyss. Eller det är så det känns nu, jag var att efter andra långa hårda etappen kändes denna dag oändligt långt bort. Och jag förstod inte då hur jag skulle klara av detta, 5 dagar till och benen kändes redan helt förstörda. 

Men det går, jisses vad man klarar mycket mer än man tror. Jag har haft toppar och dalar, jag kommer minnas dag 3 och 5 som extra slitiga med extremt stumma ben. Gårdagen kändes lite bättre igen, bortsett från 11km asdryg masterstart och den första klättringen. Det tar som ganska lång tid nu innan benen mjukas upp och kommer igång, har jättesvårt att hålla ett bra tempo från start. Sen att jag körde två punka igår och vi tappade en hel del både tid och placeringar känns ju lite onödigt. Men det hör väl till sporten det med antar jag.

Nattens Camp - den näst sista 

Vi ligger dock kvar på en ganska stabil 6e plats i totalen inför dagens sista etapp. 45 min bakåt så vi ska klanta oss rejält om vi ska tappa den. Men allt kan hända, det är ändå 6 mil och drygt 2300 höjdmeter idag med, så lite för tidigt ännu att känna oss klara. Verkar som nästan hela racet kommer få köras i regn dessutom vilket gör det lite långsammare med lerigt och vått underlag. 

Men nu börja det bli dags att packa i ordning allt, nästa gång jag skriver kan jag förhoppningsvis stoltsera med en Finishertröja av Bike Transalp 2018

Efter etapp 5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar