onsdag 15 augusti 2018

Äntligen tillfrisknande

Dagarna rullar på, det blev ingen cykelvasa i år då jag blev förkyld efter Finnmarksturen och snällt fick stanna hemma. Men det var riktigt roligt att kunna följa loppet på webbTV och med kommentatorer också, det är man inte bortskämd med i vår sport! Blev faktiskt riktigt sugen att köra detta lopp som tidigare inte lockat speciellt mycket, alldeles för snabbt för min smak. Men nu håller jag på att bli med racer så kanske det ska bli nån ordning på farten också till nästa säsong??? Såhär års ser man alltid alla möjligheter, med hela långa vinterträningen framför sig.


Men än ska vi inte stänga dörren om denna säsong, absolut inte! Tvärtom är det dags att tagga upp nu inför för mig den sista deltävlingen i cupen, Bockstensturen. Med 2,5 vecka kvar och en hosta och förkylning som ÄNTLIGEN efter 4 veckor håller på att släppa greppet finns det ännu tid att göra något bra av formen. Det har inte varit optimala förutsättningar den senaste tiden, men även om känslan är en annan så vet jag att jag inte tappat så mycket som jag tror. Lägger jag korten rätt kan det nog bli bra.


Annars så rullar vardagen på här uppe, jobb, familjeaktiviteter och hemmaprojekt som löser av och går ihop i varandra. Det ger onekligen mer tid över till annat när man inte har möjlighet att träna i samma utsträckning, och jag har hämtat barnen lite tidigare de flesta dagar. Igår åkte vi ut till ett naturreservat här i närheten med barnens cyklar och en fikaväska. Sen hängde vi där vid vattnet med några vänner ända tills det var sovdags och barnen fick somna i bilen på vägen hem. Världens enklaste läggning och inte ett tjat om att spela på padda under hela kvällen! Man märker verkligen hur gott det gör för både stora och små att vara ute på det viset. I morgon fyller stortjejen 5 år och hela helgen fylls av kalas. Jag ser nästan fram emot det lika mycket som Frida. Så härligt att få uppleva glädjen i att fylla år ur hennes synvinkel. Jag menar, det är liksom inte LIKA roligt att fylla 35 som att fylla 5...

Härlig kväll i det fria

Flaggstångsfundamentgjutning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar