torsdag 22 september 2016

Kort och intensivt

För bra träning krävs en del långa pass, men alla bra pass behöver inte vara långa! För att bryta ett negativt mönster av gnäll, tjat och utbrott (pratar både för barnen och mig själv...) fick brorsan och barnens kusiner rycka in igår. Jag bestämde att ta bilen och hämta på dagis för att åka direkt till Kusin-Idas dagis och hämta henne för en kväll tillsammans med brorsan. Ida är lika gammal som Frida och hennes lillebror Tim är lika gammal som Sam, så det är perfekt med lekkamrater i familjen! 

Nåväl, bil till dagis = utebliven träning. Det går ju inte för sig så istället fick det bli ett kort pass innan lunch. Och ibland är de korta passen de bästa. Igår blev det 5 min upptramp och sen 20/70sek intervaller tills jag var hemma igen, 17 stycken blev det och passet (inklusive dusch) tog totalt under 45 minuter. Det var välinvesterad tid från matteboken. 

Idag körde jag en ny variant transportträning, cykel till dagis och sprang hem och sen tvärtom vid hämtning. Alltså 2x5km löpning. Och det räckte visst för att få ont i höften igen som jag trodde äntligen var bra. Fan, löpning är inte nyttigt! Får köra på med mina 5km en gång i veckan ett tag 
till. 

En kopp kaffe på bron...

...medan barnen leker i sandlådan. Så idylliskt har vi det alltid ;-) 

Annars har det vart en galet mycket bättre dag med barnen idag, kusintricket funkade och nu har vi skoj tillsammans igen! Dagsprojektet var att riva en gammal koja ute i skogen bakom huset och sen bygga en ny, Frida är helpepp och Sam är glad så länge han får ett verktyg att hålla i. 

Nu får vi se om jag får till någon träning i helgen, Tomas är borta till på söndag och utan dagis är jag förpassad till trainer. Och det vete fan om jag är riktigt redo för den ännu?! Kan gott ta det lite chill 1-2 veckor nu innan höst/vinterträningen körs igång på allvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar