fredag 12 januari 2018

Första blocket klart

Fick ju lite feeling förra veckan och satte ihop ett träningsupplägg efter alla veckors förkylning. Ett försök med blockträning. Nu är första veckan gjord

- 2 tröskelintervallpass,
- 1 vo2maxintervallpass
- 1 spinningpass med fokus på korta maxintervaller

Och så lite distanscykel och lätt löpning på det. Känns väldigt skönt att ha klarat av all kvalité i veckan och ha helgen fri till vad jag vill! Ett bra pass skidåkning hoppas jag få till men annars blir det nog lite lugnt på träningsfronten. Nästa vecka blir en lugn vecka, Tomas har en jobbabortavecka och det är helt enkelt för tajt med jobb och lämning och hämtning och snöskottning för att få till så mycket träning. Men det är ju också poängen med det här blockupplägget! Varva hårda veckor med lättare. Så efter nästa vecka kör jag två i intervallveckor med fokus på tröskel. Riktigt peppad faktiskt att se hur kroppen och huvudet svarar på det, kan villigt erkänna att sista intervallpasset den här veckan inte var superenkelt... 

I helgen har vi gäster i huset, Magnus, Helena och lilla Axel är här för att inkassera bröllopspresent på Himlabadets relax medan vi är barnvakt. Det  är supermysigt, finns inget bättre än nattgäster och att få spendera lite längre tid med fina människor. Hoppas på några grader varmare väder under dagen bara så vi kan vara lite ute och leva vinterliv. 

Det går bra just nu! Mår så mycket bättre sedan jag börjat jobba och fått lite rutin på vardagen. Skolan slet nog ännu mer än jag fattade just då. 

Vi har hunnit med en tågutflyckt till Härnösand och Teknichus också, helt fantastiskt ställe för barn

Den är inte speciellt bra, jag har ingen koll på watten, men den har revolutionerat mitt cykelliv- plötsligt kan jag köra kvalité på lunchen!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar