tisdag 3 maj 2016

Springa bort smärta?

Så har den kommit, den där veckan som så länge känts så avlägsen. Flyttveckan!!! Har ställt in mig på att all träning som blir av denna vecka är bonusträning, flyttlådor och möbler får istället agera styrkeredskap... och är det inte rätt gött ibland att ha ett tillfälligt undantagstillstånd i jakten på svettdroppar?


Men jag jobbar ju några dagar även denna vecka och skall således transportera mig genom stan, och i morse fick det bli löpandes. Hade ingen direkt plan för i vilken form och tempo detta skulle ske, men kroppen kändes med på noterna så det fick bli något tröskelliknande pass. Och hälsenan var ok. Men, i skuggan av denna uttjatade hälsena har en smärtande höft fått en något styvmoderlig behandling. Det är liksom uppe vid muskelfästena på höftkammen som det bråkat till och från sedan några veckor innan jul, alltså väldigt länge. Och i morse stegrades bråket till en symfoni av klagan. Eller ett vrål rättare sagt. Som knivar rakt in i höften, det gjorde faktiskt jävligt ont och jag fick som kramp i området också, vilket jag aldrig får! Så vad gjorde jag?


Jag har en gammal halvt beprövad teori om att gamla skador, tänk er att det varit en inflammation i ett muskelfäste och nu finns där en ärrbildning som retar och stramar och smärtar, kan behöva "dras upp" igen för att starta igång en läkningsprocess och sedan bli bra. Typ som stötvågsbehandling fast genom mekanisk påfrestning genom hård träning. Så nu när jag fick sådär skitont tänkte jag att nu har jag chansen! Så jag gasade på och sprang genom smärtan återstående 6-7km till jobbet. Så får vi se vad som händer. Just nu kan jag knappt gå.


En bild på min höft skulle knappast tillföra något så jag lägger in en på vårt fina hus istället =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar