söndag 7 januari 2018

Vågar jag skriva att jag är frisk?

Idag är första dagen jag inte haft ont i halsen eller värk från bihålorna. 7 veckor tog det. Först 4 veckor helt utan träning, sen lite småträning beroende på dagsform men helt bra har det inte vart. Först idag. Vi skulle till badhuset med barnen, drygt 27km bort och alldeles lagom för en cykeltur. Så jag drog iväg efter frukost, en timme innan resten av familjen. Och där var den! Känslan att kunna trycka på när det tog emot och ta tillvara på hjälpen som utförsbackarna gav. Så himla härligt, så längesen jag hade den känslan att jag glömt bort att sakna den. Och så brutalt vackert det är här nu. Som att leva i ett vykort, snö snö och mer snö. 

Med en frisk kropp dröjer det inte länge innan hjärnan börjar spåna träningsupplägg. Och med inspiration från en cykeltidning har jag lagt upp ett blockträningsprogram för kommande veckor, 2 veckor med intervallfokus följt av 2 veckor lugnare distans. Jan-feb kommer intervallerna ligga runt 
tröskel och vara långa, sen är tanken att de ska kortas någon, intensiteten höjas något och VO2 Max förbättras massor 😊. Men det får vi se. Jag håller egentligen bara tummarna för att få vara frisk en stund. Allt annat är en bonus.

Hittade en kompis på jobbet

Ser sjukt fokuserad ut. Jag var nog mer rädd, första intervallpasset på många många veckor

Frida debuterar i slalombacken! 

Snö så det räcker... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar