fredag 9 november 2018

Uppdatering!

Tagit en ordentlig bloggvila nu under hösten. Har inte varit sugen helt enkelt. 

Men hösten började fint, jag drog igång med en hel del löpning och det var så himla kul att få fara fram över stock och sten igen! Tävlade några terränglopp och tänk, när jag springer är jag helg befriad från den där tävlingsångesten jag brottas med på cykeln. När jag springer i tuff terräng behöver jag inte jaga position från start, jag har ingen större nytta av ligga i nån klunga och kan därför göra mitt eget lopp helt och hållet. Kommer nog aldrig vänja mig helt vid hysteriska cykelstarter. Men, för att avsluta historien om löpningen, för två veckor sen sprang jag ett 15km terränglopp och stukade foten sådär som man inte vill stuka foten, med en rejäl smäll, och efter att ha haltat mig 9 km till mål insåg jag att det blir några veckor av löpvila framöver... 

Men det betyder inte att motivationen saknas, har faktiskt redan kört några veckor med strukturerad träning. Tänkte jag skulle hinna med ett block med intervaller innan vi drar till Gran Canaria en månad över jul och nyår där jag kommer satsa på att få en massa distans i benen. Mellan intervallpassen försöker jag cykla så mycket i skogen jag kan, har behövt den avkoppling jag får av träden och stigarna. 

Klart är det också vilket cykel jag kommer köra på, jag kommer för första gången sitta på en heldämpad skönhet i form av Scott Contessa. Tack till Sportson Sundsvall för hjälp med det ☺️

Just denna vecka är det lugnare på träningsfronten, och då njuter jag verkligen av att ta det lugnare! Hårt när det ska vara hårt, lugnt när det är lugnt. Kom ihåg det. 

Hemma på egna pumpen

När jag skulle visa upp mina bästa stigar och någon gömt dem under träden!

Inte bara jag och Tomas som cyklar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar