torsdag 13 augusti 2015

Skrotar planeringen!

Håller som bäst på med inskolning av stortjejen på förskolan, Ur och Skur är det som gäller och det känns ju fint! Det bästa är ju att hon får ränna runt i skogen med fikatermos men förhoppningsvis kommer vi slippa de värsta förkylningarna också som en bonus. Dagisstarten innebär också att jag snart får 6h om dagen att spendera ihop med Sam. Goda möjligheter för Chariot-löpning med andra ord, så nu är det bara att hoppas jag kan börja springa så smått igen! Nu när Tomas börjar jobba igen så vore det ju satans praktiskt om jag kunde träna på dagtid, då blir det i allafall liiite tid till att faktiskt umgås med varandra på kvällen också...

Idag blev det iaf en tur till Hagatoppen, 8 intervaller med hojen kändes fint att skriva in i dagboken. Fick med mig ett gäng äpplen hem också, kan tipsa om äppelträdet på höger sida ungefär mitt i backen ;-)

Fickorna på cykeltröjan är bra till mycket! Låter man bli att fylla dem med diverse energi och verktyg av olika slag får man tex plats med ett gäng äpplen 

 Jag kör på med mina distans- och backpass, känner ett nästan löjligt lugn över det upplägget som jag bestämt att köra under hösten. Så lugn att jag till och med raderat set tänkta veckoupplägget med mer specifik planering av passen. För första gången tycks det funka alldeles utmärkt att köra på känsla och vad som passar för dagen. Har försökt med det tidigare, mest för att få en mer avslappnad inställning till träning och en mer flexibel vardag, men varje gång har jag fått någon slags träningspanik då jag bara ligger vaken på nätterna och grubblar över hur jag ska träna kommande dag. Dessutom har jag knappt vågat vila alls, om det inte står vila på något schema. Men nu har jag "spontantränat" hela sommaren och det har funkat utmärkt! Enklare såklart när det handlar om uppbyggnadsträning och man inte behöver ta hänsyn till hårda intervallpass och sånt. 

Antagligen kommer suget efter ett mer strukturerat upplägg komma, men just nu är det vara skönt att ta det mer dag för dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar