söndag 6 september 2015

Träningshelgen som regnade bort

Någon gång i somras bestämde vi ihop med vår kompis Mattias att vi skulle köra en Träningshelg i Hallsberg hos hans föräldrar nu i höst. Vi tajmade in släktens årliga svampplockarhelg och räknade på så vis få maten utomordentligt serverad av föräldrar, systrar och mostrar. Vi blev inte ett dugg besviken på den fronten, men kan nu i bilen på väg hem sig konstatera att så himla mycket till träning blev det inte. 

Anlände fredag em till detta slott till boende, helt galet när man precis suktat efter radhus i 7 miljonersklassen. Installerade oss i "vår" stuga och sen drog Tomas iväg med cykeln innan mörkret började påminna om den antågande hösten. Under tiden hann Mattias med dotter komma fram och när Tomas duschat av sig drog vi iväg till löparspåren. 4,9km superfin terränglöpning blev det, första passet sedan jag fick ont i bäckenfogarna. Det gick rätt bra, hade inte ont under passet och det kändes ok även dagen efter. Dock kände jag av vristen lite, lite grann.. Kan ju inte vara helt bra! Blev en toksen middag med sjukt goda kräftor från Varberg någonstans. Och för en gångs skull fick vi sitta lugnt och njuta av maten då vår illbatting till dotter redan sov sött! 

Så långt allt väl! Sen under natten får Tomas någon slags släng av influensa, svettig, lätt febrig och huvudvärk. Ingen mer träning för hans del. Själv avverkar jag ett hyfsat cykelpass runt på grusvägarna innan regnet från helvetet brakar loss. Klämmer ändå av typ 30 min löpning innan maten, med gårdagens middag i färskt minne vill man göra lite plats för kvällens gästabud! Efter maten blir det lite MTB på tv och sen tidig kväll. Vad vi sen inte vet är att medan vi sussar i vår stuga ägnar resten av sällskapet sig åt att rädda källaren från översvämning så gott det nu går under ett skyfall som slutligen resulterar i över 100mm nederbörd! Dagen efter är Mattias så mör i ryggen efter allt vattenskyfflande så dagens planerade rullskidor och cykelpass blir till lek med barnen och soffmys. Tomas är fortfarande lätt febrig och själv lyckas jag åstadkomma ett på sin höjd halvhjärtat cykelpass i regnrusk med stelfrusna fingrar. 

Nä, mycket till Träningshelg blev det inte, men god mat och gott sällskap är inte så fel det heller. Nu drar det ihop sig för operation av bihålorna, på torsdag är det äntligen dags. Tanken är att träna så mycket jag kan fram tills dess för sen blir det lugnt 1-2 veckor. Men motivation lyser med sin frånvaro, barnen tycks ha lagt beslag på all tankeverksamhet för tillfället.  Och inte har jag lyckats ta några bilder från helgen heller, så det får allt bli ett bildlöst inlägg. Ska bättra mig med fotandet, men jag har så sällan telefon på mig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar