torsdag 8 juni 2017

Samlar glädje och självförtroende

Lite speciell vecka, först långhelgen och sen några dagar ledigt innan jag börjar jobba nästa vecka. Tar tillfället i akt och försöker få till så mycket träning och hemmafix som möjligt, efter denna vecka lär det inte finnas alltför mycket tid över. Kommer ju såklart cykelpendla till jobbet så ofta jag kan, men lite trixigt blir det att hinna lämna och hämta på dagis om jag ska cykla bägge vägar. Och mycket asfaltstramp väntar... kanske jag får upp lite tempo i benen? 

Men många fina pass har det blivit på slutet. I helgen fick jag två bra pass på Tolvtjärnsloppet-banan och det har i veckan följts upp av ett rejält backpass i gruvsamma Gruvbacken, ett par intervallpass och en hel del distans och stigcykling. 

Sakta jobbar jag mig ur cykelsvackan. Kan inte påstå att jag känner mig tävlingssugen, men träningsmotivationen är hög. Just nu bara cyklar jag bara så mycket jag kan, kastar in en hel del backar och i intervaller och kör det jag känner för. Måste hitta igen lite självförtroende och cykelglädje! 

Nöjd efter 5 vändor uppför Gruvbacken

Morgonen bjöd mig på detta 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar