måndag 20 juli 2015

Backar och skogsutflykter

När det känns bra är det lätt att glömma att det var ett tag sen jag sprang, att kroppen inte är van. Även om jag inte direkt sprungit så mycket "vanligt" nu efter förlossningen så har det blivit en hel del rännande i olika slalombackar, och även om jag ursäktar det beteendet med att det är mer styrketräning än löpning så får jag lov att erkänna att det nog blir en del påfrestningar på kroppen. Har kännt av lite stramhet på utsidan av ena höften senaste två dagarna och känslan av osårbarhet flög sin kos. Ska försöka att inte göra som jag brukar och köra på utan faktiskt vara klok nog att lyssna på kroppen. Stretch, lätt jogg och alternativträning tills det är borta, nästa backpass får dröja lite. 

En del backar har det blivit

Annars hår det strålande, efter en superhärlig skogsutflykt med hela gänget var det dags för lite jogg, den här veckan är jag uppe i 7 min * 3 med gåvila mellan. Och satan vad nice det är att äntligen få springa lite igen!!! Dessa 21 minuter är som balsam för själen, jag njuter varje steg. 

 Hela gänget i skogen! 

Inklusive Sam i sitt myggnät 😊

Kolla, ibland är jag vaken också!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar