torsdag 24 november 2016

Sjukstuga, igen

Nä, veckan blev inte som jag hoppats. Det har mer handlat om att få dagarna att gå än att leva dem. Redan i söndags kände jag ett sting i halsen och värkande bihålor, och mycket riktigt har hela veckan sedan gått i förkylningens tecken. Lägg på det ett visserligen hanterbart, men konstant, illamående och en trötthet från helvetet. Krydda med ett gäng komplexa tal i plugget och en Göteborgsvecka för Tomas, och nä, jag har inte ens funderat på att träna. Vilket är synd, för jag gissar att jag egentligen skulle må sjukt mycket bättre med lite vardagscykling! Men vågar inte trotsa förkylningen. Och jag fixar inte att kränga på sjutton lager kläder på två ungar och mig själv i värsta morgonillamåendet för att cykla med dem till dagis just nu. Fast jag misstänker att det är gravid-täppa som ställer till det, slemhinnorna i mina risiga bihålor svullnar upp och infektionerna frodas vecka efter vecka. Då har jag en lagom kul träningsvinter att se fram emot! 

Jaha, det här blev ju ett festligt inlägg! Nä, nu tar vi tidig helg och nya tag!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar