torsdag 13 april 2017

Hoppar Högbo

Redan mitten av april. Påsk. Tomas har dragit till Norge för att skida upp och nerför berg, jag drar till Sidsjöbodarna och letar påskägg. Inte så dumt något av det. Fast jag får ju hänga med kidsen 😊 Svägerskan är också gräsänka så vi tänkte ägna påsken åt att göra en del utflykter med alla barn, Norra och Södra berget står på agendan. Cykeln är också medpackad men frågan är om jag får till så mycket träning. Hoppas mamma och pappa kan passa barn någon timme så tar jag en tur upp till Klisstugan någon dag. 

Annars har det faktiskt vart en rätt bra period, förutom en förkylning med 5 dagars vila har jag fått vara frisk nu 1,5 månad. Låter kanske inte så mycket men för mig är det en evighet! Dock har jag bestämt att skippa säsongens första tävling, Högbobiken. Enda chansen för både Tomas och mig att få köra är att jag startar i elitklass då de har en senare starttid (vi åker med barnen så kan inte köra samtidigt). Men att tävla XCO i elitklass känner jag mig inte bekväm med, så jag står över och passar istället på att cykla så mycket jag bara kan på alla fina stigar i Högbo. 

Glas påsk på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar