lördag 15 april 2017

Mer cykling på banorna vid LV5!

En sån påskhelg. Jag som trodde den skulle handla om att överleva snarare än att leva som gräsänka med ungarna hela långa helgen. Men jag har ju inte varit själv. Svägerska, kusiner och föräldrar, nykläckt tremänning, mina egna kusiner, morbror med sambo. Familjen. Såna dagar prisar jag beslutet att flytta hem. Och barnen, som senaste veckan slagit pers i gnäll och gråt, har tvärvänt och varit glada och drivna. Finns väl inget värre än att försöka bryta ett gnällhumör och peppa igång en 3,5-åring att göra något. Och finns väl inget bättre än att bara hänga med som en skugga i bakgrunden och se samma tjuriga 3,5-årings egna driv, upptåg, pysslande, fixande och lekande. Lyssna på hennes pladder där hon avbryter sig själv, se hur hon växlar från "jag, jag, jag" till att bli uppmärksam och omtänksam mot alla runtomkring. 

Det är värdefulla stunder som jag sparar i minnet och plockar fram när nya gnäll och gråt-rekord ska sättas. 

Och cykla har jag fått göra med. En timme innan middag igår sa mamma, "ska du inte sticka ut en sväng nu då så är jag ute med barnen?". 25s senare var jag ombytt och klar. Satte av i hundra knyck nerför backarna bort mot 
LV5 och MTB-banor som finns där. Konstigt, trots att vi hänger i Sidsjön så mycket har jag aldrig fått till ett riktigt bra pass på de banorna. Tills igår, så jäkla skoj det var! Försökte hålla uppe tempot lite på dom rätt trixiga banorna, och ofta går det ju faktiskt bättre då. Farten är förlåtande när rötter och skrammel ska övervinnas. Klarade flera partier utan större svedor som jag haft problem med tidigare. Måste få till fler pass där, jag som är sämst på att nöta teknik behöver cykla tekniskt för att bli bättre. 

Avslutade kvällen med en filmkväll, Prinsessan och Hrodan gick på TV och Frida och jag såg hela filmen medan Sam grejade på med allt möjligt runt omkring. Skönt ibland att bara skita i läggningstider och inte ha en lista på saker att göra efter att barnen somnat. 

Filmkväll!

Idag drar vi hemåt, men först hoppas jag få till en morgontur på Klissberget. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar