torsdag 18 maj 2017

Det här funkar ju inte...

Dagen efter Skandisloppet i helgen kände jag att en ny förkylning höll på att bryta ut. Två dagar senare är halsen som ett svidande sår och det blir till att ta bilen till och från dagis. Igen. Säsongen har sparkat igång för fullt och i kalendern står det lopp uppskrivna var och varannan helg. Men det går ju inte. Jag är inte i form, jag behöver en låååång upptrppningsperiod och förkylningsfri tid innan det känns värt att dra igång någon större tävlingskarusell för min del. Jag orkar inte ta mer besvikelse, frustration och stress över att inte få chans att träna.

Så jag skjuter på det. Skippar alla lopp som kräver något slags fix med barnvakt, resor eller annat. Tills jag är redo. I höst eller nästa år. Kan hända jag kör nått lopp om jag ändå är på plats, tex ska vi till Falun nästa helg utan barn och är jag fullt frisk då kan hända att jag startar. Ser det som bra träning. Annars får jag heja på Tomas den här säsongen. Och träna. Och komma igen.

Lite fler bilder från Uppsala så länge. Blev ju iaf ett lopp under våren =)

Foto: AJPJ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar