torsdag 20 februari 2014

..lite löpning också

Dåligt med uppdateringar, jag skyller på att vi inte har någon uppkoppling här ute på vischan. Eller så har jag bara inte så stor skruvlust. Det får ni inte veta ;-) 

Tänkte skriva lite om löpning nu, det är ju visst det bloggen ska handla om. Efter dryga 2 veckors förkylning och magkrasch har det nu ändå blivit några pass. Förra stället vi bodde på, Paihia tror jag det hette, fanns en helt fantastisk trail. Uppochner hur länge som helst! Hann med ett ok pass dör, sen ballade magen ur igen och dag två blev väl lite halvhjärtat.. Sen i morse åkte vi vidare norrut, några sightseeingstop på vägen och nu är vi framme på ett mysigt typ vandrarhem vid vattnet. Så idag hade jag laddat för ett långpass på stranden! En sån där hårdpackad sandstrand med en mil grusväg som avslutning. Hade siktet inställt på 27 km.. Kanske lite väl långt med tanke på senaste veckorna men vag börjar få lite långpasspanik! Om bara 1,5 månad är det tänkt att jag ska springa en bergdmara här innan vi åker hem.. Och tyvärr kan jag inte påstå att det känns bättre nu. Typ 2h och en kvart tog det och det visade sig räcka till dryga 26 km. Och det var satans jobbigt! Jag hade inte pallat en meter till kändes det som. Och då var det nästan helt platt! Iof ballade magen ur igen så det var inte mycket energi kvar på slutet , men ändå. Känner mest för att bara skita i alla lopp just nu och bara njutspringa i all vacker miljö här borta.. Men det vet jag ju att jag inte kommer göra. Tävlingsdjävulen spetsar mig med sina horn då. 

Den här rockan låg på stranden. Hen var mer trött än jag.. 

Frida på Cafe i Russel. Sötungen :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar