måndag 10 februari 2014

Singapore!

Efter en natt på flyget med dunderförkylning, som jag då tyckte var rätt jobbig, har jag nu genomlevt en natt med jetlaggad baby och rännskita. Jävlar i min låda vad dålig i magen jag varit! Och eftersom Frida fick gå och lägga sig typ 4 timmar tidigare än vanligt pga tidsomställningen sov hon inte så djupt, så jag var livrädd att väcka henne också när jag sprang på dass stup i kvarten. Men tillslut gav det med sig och både mor och dotter höll på att sova över frukosten. 

Vi är som ni förstår framme i Singspore i allafall och resan gick ändå väldigt bra. Vi fick en dån där sovkorg till Frida som var toppen, hon sov helt ok och kunde sitta och leka i den när hon var vaken också. 
Frida i sin bassinet

Efter frukosten har vi vart och handlat lite medan Tomas tog en löprunda. Deras utbud av barnmat är enormt, kunde inte låta bli att smyga ner lite i korgen.. Och Frida som inte ens äter barnmat. Dumt. Men kul :-) vem vet, hon kanske gillar det Asiatiska käket bättre? Lite vila nu innan det är dags att testa hotellpoolen, och i eftermiddag blir det en utflykt till en ö här utanför (som nog är Singspores största turistmagnet :-)  

Hej så länge! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar