fredag 15 september 2017

Säsongen går mot sitt slut

Även denna helg är jag ute och far, just nu hos en god vän i Uppsala och om några timmar drar jag vidare mot Rånäs Slott för en tjejhelg med vännerna från Järvastaden. Riktigt lyxigt, inte många gånger jag vart på sån typ av weekend. Alltså ingen cykling denna helg hemma men har fått till några hyfsade pass i veckan, trots två dagar vab. Men helt klart svårare att få ihop träningen som jag vill nu när det ska kombineras med pluggande och vabbande och den naturliga jobbpendlingen är över. Går och hoppas att plugget någon gång ska bli mindre intensivt för fan vad krävande det har varit såhär långt in i utbildningen.

Annars börjar det väl kännas att säsongen går mot sitt slut. Ska köra två lopp till, XC bägge två. Jag är rätt kass på det men samtidigt är det grym teknikträning för mig dom annars helst ligger och pumpar puls i långa backar. Och det är oftast skitkul att köra XC! Även om jag är livrädd innan start. Först ut är hemmaracet Höstrusket på Södra Berget i Sundsvall, var där i veckan och kollade banan och kan konstatera att det blir en fin lerfest. Helgen efter är det SweCup avslutning i Östersund som vi siktat in oss på både jag och Tomas. Sen ska det bli fint att släppa lite på cyklingen någon vecka innan man borrar in sig i höstträningen på riktigt. Tänkte byta cykel mot löparskorna faktiskt en hel del i oktober, börjar funka någorlunda att springa kortare sträckor igen efter alla skador. 

Men nu - kompisfrukost 
Sen - afternoon Tea
Sen - spa
Sen - 5-rätters middag
Ja ni hör ju, jag lider inte idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar