fredag 16 mars 2018

Fortsatt träningsvila...

Tjo på er. Happy fredag eller? Nja, hosthelvetet har övergått i halsont, men så länge jag undviker att röra på mig, svälja eller andas alltför djupt kan jag inbilla mig att jag är frisk.


JAG BÖRJAR BLI NERVÖS! Och stressad. Hur gick det till, jag hade ju all tid i världen på mig att träna dom där vo2max intervallerna som skulle få Stenerhag att verka långsam och cykla dom där långa långpassen som skulle få några snurror runt Billingen att kännas som en vardagsutflykt. Nu känns det som maj närmar sig med alltför stora steg och här sitter jag och räknar sjukdagar.

I morse satt jag och googlade "Sjukgymnast säsongsarbete Spanien" . Tror jag måste fly svenska vintern om jag ska någon gång ska få en vettig säsongsuppladdning. Jag och Tomas pratade häromveckan att formläget är ändå bra mycket bättre än förra året den här tiden, då hade jag varit sjuk 17 gånger mellan september och mars (på riktigt, det är tyvärr ingen överdrift). Fast jag vet inte jag om jag ska känna mig nöjd - en 7 veckors lång förkylning innan jul och två feberomgånger inklusive hosta extra allt efter jul.

Men det är som det är med det. Idag skiner solen igen och jag har fixat Sundsvalls bästa fikaplats högst upp på vår högsta snöhög. Har jag tur kan jag förmå mina små monster att stanna ute en stund när dom kommer hem från dagis. Har laddad upp med en massa vindruvor som muta...

Hoppas hoppas hoppas att den här halshistorien blir kortvarig så jag få komma ut och njuta av vintersolen i helgen, cyklandes vore att föredra tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar