lördag 14 december 2013

Så ska löpning vara!

Åh vad skoj det var ute i skogen idag! Äntligen några som vågar arrangera ett riktigt terränglopp på underbar singeltrack och bitvis obanat. Sicklaskiftet från sin bästa sida.

Vi var runt 60 tror jag som ställde upp på startlinjen idag och drog iväg in i skogen. Förutom jag var det två tjejer som sprintade med i starten och jag såg framför mig 10 tuffa kilometrar för att få en bra placering. Men i första backen gick jag om dem och sen lät jag helt enkelt bli att kika bakåt, tycker mentalt det är enklare och roligare att springa om jag inte känner mig jagad ;-)

Sen följde kilometer efter kilometer av teknisk, rolig, kuperad stiglöpning. Jag invigde mina nya Icebug som jag vann på Ismilen i vintras, första gången jag springer med ståldubbar.. tycker egentligen inte om det, känns hårt och konstigt och jag vet liksom inte hur de reagerar mot olika typer av underlag, men dom satt väldigt bra på fötterna och i terrängen märker man inte så himla mycket av dubbarna. Asfalt undvikes dock...

Hade bra sällskap av några killar, först fick jag en rygg att hänga i och efter typ halva loppet gick jag om och drog in till mål. Avslutet nedför Hammarbybacken var grymt, äntligen en anledning att kuta fort utför! Väl i mål tackade jag för mig och åkte hem till lillan som väntade på att lunchen skulle serveras. Sen blev det lunch för mig också framför damernas 15 km längdskidor, härligt trött och nöjd i kroppen. Såg resultatlistan nu, första tjej med drygt 4 minuters marginal och ännu mer nöjd =)


Nu ska jag gå och leta fram skidorna inför julen, känns ju lite onödigt om man kollar ut... men nog ska det väl vara vitt i norrland över nyår åtminstone?

I morgon är det 3e advent
På måndag fyller Frida 4 månader
På tisdag firar jag och Tomas 2 år och 11 månader!
Tänk att det finns något att fira nästan varje dag =) 

3 kommentarer:

  1. Supergrattis (igen!)
    Jag gillar främst två av dina attityder (kommentarer) ;)
    "...i första backen gick jag om dem och sen lät jag helt enkelt bli att kika bakåt..."
    och
    "...På tisdag firar jag och Tomas 2 år och 11 månader!
    Tänk att det finns något att fira nästan varje dag =)"
    Ni firar varje månad då? ;)

    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det stämmer faktiskt Lasse, bubbel i glaset varje månad den 17e =)

      Radera