torsdag 12 december 2013

Tidiga kvällar och barnvagnsfri träning

Igår slog jag alla rekord i att lägga mig tidigt, kl 20.30 släcktes lägenheten och jag kröp ner under täcket. Var kanske inte så trött men hade förbannat tråkigt! Tomas var borta på julbord och jag var bara helt uttråkad och tom på inspiration att göra något vettigt. Frida hade dessutom bestämt sig för att sova för natten redan kl 17, så jag trodde hon skulle vakna astidigt och kände inte för en trött fredag. Men man kan aldrig förutspå de där små människorna, klockan är nu över halv 7 och hon sover fortfarande. Dock har jag blivit väckt typ varannan timme av både dotter och sambo (alltså Tomas väckte mig inte varannan timme, bara en gång runt kl 01 då han kom hem inte heeelt diskret...de andra gångerna stod Frida för) så jag är ändå rätt tacksam för den tidiga kvällen. Morgonen har jag liksom aldrig kunnat sova på i allafall, oavsett hur sent jag lägger mig.

Det värsta med den här konstanta sömnbristen man går omkring med är nog att jag känner mig lite småförkyld hela tiden + att jag blir så omotiverad till det mesta när jag är trött. Saker känns inte lika roliga när man helst vill slänga allt ansvar man någonsin haft och har och bara vila för sig själv en stund!

Men träningen brukar ändå locka, det blir som ett andrum när jag bara har mig själv att tänka på (förutom de gånger jag springer med vagnen förstås, inga mamma-maffia kommentarer nu tack!). Och därför känns det fint att jag kastat om dagens träning lite. Hade tänkt köra ett intervallpass på bana med barnvagnen vid sidan nu på förmiddagen, men nu blir det luciafirande på Öppna Förskolan istället. Så träningen får vänta tills ikväll när Tomas kommit hem = vagnfri! Okej, det blir väl på bekostnad av fredagsmiddag och myspys, men just nu känner jag mer för kvällsmys i mörkret på Farsta IP tillsammans med ett gäng 400ingar!

Glad Lucia på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar