måndag 7 juli 2014

Ett steg fram och ett tillbaka...

Om förra veckan ingav hopp om ett friskare liv så har helgen givit motsatsen. Tillbaka till ökad nästäppa, allmänn förkylningskänsla och lätt huvudvärk. Suck. Jag tror att det var torsdagens snabbpass på morgonen som triggade igång immunförsvaret igen. Jag tror som jag skrev förut inte att jag har något virus utan att det är just immunförsvaret som är supersensitivt och tolkar varje kroppslig stress som att jag är sjuk och kickar igång med hela artelleriet och pang! så är alla symtom tillbaka. "Träna lugnt" eller vad man ska kalla det, motionera kanske är ett bättre ord för det är liksom inte träning det handlar om, verkar funka bra. Gärna cykel eller rullisar där man verkligen kan ta det lugnt och vila i utförsbackar.

Så det är så det får bli nu tills det är borta. Kan i allafall komma ut då, på cykel får man fina turer i skogen även om man cyklar sakta och jag hoppas ju att jag väldigt snart kan komma ut mer i löparskor också. Att det inte blir någon tävlingssäsong har jag redan fått acceptera så på så vis känns det här bakslaget inte så jobbigt man kan tro. Nu vill jag bara bli frisk!

Helgen har trots detta varit fin, fortsatt mycket barnhäng har det blivit och mycket utomhus i det grymt sköna vädret. Poolen till terassen känns nu som en väldigt bra investering och det håller garanterat Frida med om, hon är ett riktigt badmonster!


Bra café i Farsta med en massa leksaker! Den tid då dom sov i vagnen genom en hel lunch är ett minne blott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar