tisdag 14 januari 2014

Vanlig simpel distans

Igår bestämde jag mig för att idag springa ett helt vanligt distanspass med vagnen. Inga intervaller, inga backar, inga krav på vare sig tid eller distans. Helt ångestfritt med andra ord och väldigt skönt! Så när skruttan började klia sig i ögonen satte jag ner henne i vagnen och drog iväg på cykelbanan längs Örbyleden. Sprang bort mot Älvsjö och så Magelungsvägen tillbaka, försökte hålla lite tryck i benen men mest skönlöpning.

Slog mig att jag nästan aldrig springer såna här pass! Ni som hängt med ett tag vet att jag har 3 pass som jag vill köra varje vecka, varav 2 är kvalitétspass med fokus på snabbhet och så ett långpass. Sen har jag kommit på mig själv med att planera in ett mer specifikt backpass också och då är vi plötsligt uppe i 4 löppass. Mer än så springer jag inte. Alltså finns det inte utrymme för sån här "barautochspringlöpning". Lite synd, dom är sköna. Men en vacker dag kanske kroppen klarar mer utan att protestera, då ska jag njuta av vanlig hederlig enkel distanslöpning! Kan nog bli mer sånt nu också när vi drar till andra sidan jorden om knappt en månad, har en känsla av att det kommer att springas rätt mycket där. Har hört att Nya Zeeland har lite fin natur att bjuda på ;-)

Lyssnade förresten på Kitty Jutbrinks podcast Poddy-Lo under rundan, avsnitt 13 & 14 som handlar om hur man förmedlar en sund syn på kropp och mat till sina barn. Inte helt lätt med de skönhetsideal vi prackas på hela tiden. Kan rekommenderas för småbarnsföräldrar.  

2 kommentarer:

  1. Löpning ska vara skönt och kravlöst ibland, bara njuta av stunden se sig omkring och ha kul!

    / Anders

    SvaraRadera